10 élelmiszer a szebb bőrért

A táplálkozás központi szerepet játszik testünk fiatalon tartásában és szépségünk megőrzésében. Bőrünk egészségét nagymértékben óvhatjuk, ha csökkentjük a káros stressz hatásait és figyelünk az életmódunkra.

Íme 10 élelmiszer, amely jótékonyan hat bőrünkre:

1. Dió: E-vitaminban és omega -3,-6 zsírsavakban gazdag. Az E-vitamin nagyon erős antioxidáns, az esszenciális zsírsavak pedig mely biztosítják bőrünk ragyogását és feszességét.

2. Tojás: a fehérje szelént, B1- és B2- valamint A-vitamint tartalmaz, melyek segítik a bőr megújulását.

3. Zöld tea: különösen ha cukor nélkül isszuk, erős és hatékony segítség a szabadgyökök ellen. healthy-food-1348464_1920

4. Szója: gazdag izoflavonokban, segíti a bőr természetes hidratálását.

5. Joghurt: különösen a natúr, csökkenti a pattanások megjelenését. 

6. A gyümölcsök és zöldségek, különösen a sárga és piros színűek: Magas C-vitamin és antioxidáns tartalommal rendelkeznek és hozzájárulnak a kollagéntermeléshez. Ezen felül gazdagok karotinoidokban és a flavonoidokban, amelyek semlegesítik a szabadgyököket. 

7. Szódavíz helyett víz és gyógytea: A víz fokozza a vérkeringést, így segít narancsbőr és vízvisszatartás esetén. A  kalcium-tartalmú ásványvíz létfontosságú azok számára, akik a csontritkulásban szenvednek. Ezek a szervezet elsődleges kalciumforrásai, melyek azonnal beépülnek. 

8. Az avokádó: gazdag folsavban, A-, C-, B6-, E-vitaminokban, méltó szövetséges a szabadgyökök ellen.

9. A gabonafélék: köszönhetően a vitaminoknak (B-csoport és E-vitamin), ásványi anyagoknak (vas, magnézium, cink, kálium, szelén), esszenciális zsírsavaknak, fitokemikáliáknak és más bioaktív komponenseknek, tisztítják feszesítik a bőrt.

10. Makrahal: gazdag omega-3 zsírsavakban, melyek elengedhetetlenek a bőr számára.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük