Összes Márka

Aurora Candle logoAurora Candle

A Aurora Candle
Honnan jött az Aurora név? A válasz nagyon egyszerű. Imádjuk a természetet. Az egyik legcsodálatosabb természeti jelenség szerintünk az Aurora Borealis, azaz az északi fény. A fény és a láng összekapcsolásával jött az ötlet, hogy erről nevezzük el a gyertyáinkat.

Az Aurora Candle Company márkanév mögött egy kis család áll, Lilla és Márk a szülők, és a nem kisebb szereppel bíró, jelenleg három éves kisfiuk, Marci.

Aki egyszer kipróbálja, megérti a különbséget az odafigyeléssel, kézzel készült gyertyák és a nagyüzemi tucattermékek között.

Balzsamlabor logoBalzsamlabor

A Balzsam Labor Bt. évtizedek óta olyan kozmetikai készítmények fejlesztésével és gyártásával foglalkozik, melyeknek az évszázados hagyomány és népgyógyászati tapasztalat az alapja. Minden egyes termékünkben ezt az örökséget ötvözzük a legújabb tudományos kutatások eredményeivel. Elsődleges szempont készítményeinknél, hogy a felhasznált növényi kivonatok, természetes olajok a legjobb minőségűek legyenek, így garantálva a termékek magas minőségét.

Baranyi Kerámia logoBaranyi Kerámia

A kerámiaműhely története 1975-ben kezdődött, amikor Baranyi Zsuzsanna szülei saját műhelyt alapítottak Veszprémben, a hódmezővásárhelyi, majd a városlődi majolikagyárban eltöltött évek után. Század eleji városlődi mintavilág inspirálta alkotásaikat, népművészeti egyesület tagjaként számos kiállításon és vásárban vettek részt itthon és külföldön is, munkájukat népi iparművész címmel is elismerték.
2000. óta, Zsuzsanna és Varga Péter, mint második generáció folytatják a munkát, sok mindent megőrizve a hagyományokból, de új mintákkal és formákkal gazdagítva műhelyük kínálatát. Termékeik fehérre égő agyagból készülnek, kizárólag kézzel festettek. Mikrohullámú sütőbe és mosogatógépbe tehetőek, mindazonáltal a máz fénye hosszabb ideig őrizhető meg ezek mellőzésével. A Baranyi Kerámia termékek zsűrizett termékek.

Bio2You logoBio2You

A természet ereje és csodája.

A Bio2You egyesíti a szakembereket, akik saját területükön a legjobbak, akik nemcsak létrehoznak és fejlesztenek kiváló minőségű természetes termékeket, hanem ezt teljes szívvel, csillogó szemekkel készítik!

Úgy tűnik, hogy a homoktövis egyszerűen fenomenális, és nincs más hasonló az egész világon! A homoktövis összetevői 190 biológiailag aktív anyag, köztük számos antioxidáns, 18 aminosav, 14 vitamin (A-vitamin , az egész csoport B-vitamin, C-, D-, K-, P- vitamin), pro-vitamin és a négy Omega zsírsav is megtalálható. A vitaminok koncentrációja a homoktövisben sokkal magasabb, mint más növényekben, például A- vitamin tartalma háromszor magasabb, mint a sárgarépáé, a C-vitamin tartalma tízszer magasabb, mint a narancsé, és E-vitamin tartalma négyszer magasabb, mint a napraforgó magé. A homoktövis gazdag összetétele alkalmas sokféle betegség kezelésére, és megérdemli, hogy úgy nevezzük mint a fiatalság elixírje, mert védi a sejteket, lassítja a sejtöregedést és regenerálja azokat, fantasztikus energiaforrás, sőt csökkenti a rosszindulatú daganatok kialakulását.

Ezért, a Bio2YOU és a lett homoktövis termesztők, európai tudósok együttműködéssel előállították a homoktövis termékeket, melyek megőrzik a homoktövis értékes tulajdonságait.

Homoktövis

A homoktövis (Hippophae) az ezüstfafélék (Elaeagnaceae) családjába tartozik. Több ezer éve nő a feketeföldben, erős, értékes gyümölcshozó fa. Nem csoda, hogy néhány ezer évvel ezelőtt, Kínában, Tibetben és Görögországban a gyógyítók értékelték a homoktövis tulajdonságait, használták a bőr és a belső betegségek kezelésére. A homoktövis olaj nyugtató és gyógyító hatását használták a gyulladások gyógyítására. Egyike azon ritka növényeknek, melynek a levelei és a gyümölcsei tartalmazzák szinte az összes természetben fellelhető vitamint.

Biola logoBiola

A Biola cég a tradicionális gyógynövény ismeret és a bőrgyógyászat legújabb kutatási eredményeinek figyelembevételével termékeket nyújt ahhoz, hogy a szépséget természetes és egészséges úton teremtse meg.

Amint azt a cimkén látható logó is jelöli, alapanyagaira és gyártástechnológiáját tekintve is a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. tanúsítja.

A BIOKONTROLL Nonprofit Kft. (HU-ÖKO-01) által tanúsított arc- és testápolási biokozmetikumok összetevői, a magyar előírások szigorúsága miatt, több mint 95% ökológiai termesztésből származó növényi alapanyagot tartalmaznak, illetve fürdőkészítmények esetében több mint 70% az ökológiai összetevők aránya. Az ökológiai termesztésből származó növényi alapanyagok ellenőrzésén túl, a tanúsítás során szigorú átvilágításra kerül a biokozmetikumokkal szemben megkövetelt egyedi gyártás technológia megléte, az előállító laboratórium megfelelősége, és a késztermékek receptúrája, minősége, csomagolása.

2006-tól 105 biokozmetikumot (ökológiai kozmetikumot) fejlesztettek és tanúsíttattak a BIOKONTROLL Hungária Nonprofit Kft. szigorú ellenőrzése mellett, amelyek egy részét a BIOLA márkanév alatt a lakossági és professzionális felhasználók részére forgalmaznak Európában. Termékeik más részét az észak-amerikai piacon megrendelők egyedi márkaneve alatt kerülnek forgalomba.

Termékeikben nem alkalmaznak:

  • Etoxilált emulgeátorokat
  • Szintetikus színezékeket
  • Parabén-típusú konzerválószereket
  • Izotiazolin-származékokat tartalmazó konzerválószereket
  • Propilén-glikolt, butilén- glikolt, mint hidratáló anyagot
  • Petrolkémiai/ásványolaj-ipari anyagokat
  • Alumínium-tartalmú szintetikus vegyületeket
  • Állati eredetű glicerint
  • Nélkülözhető töltő- és adalékanyagokat.

Állatokon tesztelési kísérletet nem végeznek. GMO-mentes alapanyagokat használnak. Ionizáló sugárzást tartósítási célból sem alkalmaznak.

A termelés során a környezettudatos gazdálkodást tartják szem előtt. Környezetbarát fertőtlenítő- és tisztítószereket alkalmaznak üzemükben, amit jelenleg a GMP minőségbiztosítás szerint alkalmaznak és folyamatban van cégük ISO 9001-es tanúsítása is.

A Biola cég minősítései:

biokontroll_hungaria logo

Charlotte Meentzen logoCharlotte Meentzen

Charlotte Meentzen asszony a drezdai Krautervital Kosmetic cég alapítója 1930-ban az “út a természethez” szlogennel indította útjára a hatékony bőrápolást megcélzó termékcsaládját. A Meentzen filozófia alapköve: fiatalon és egészségesen tartani a bőrt olyan bőrápoló készítményekkel, melyek a természetben bőségesen fellelhető növényi hatóanyagokat vesznek alapul.
Charlotte Meentzen gyógynövény kozmetikumok bőrgyógyászok által tesztelt kitűnő minőségű, jól bevált termékek egész családját vonultatja fel különböző készítmények formájában.A természetes hatóanyagokból álló tejek, tonikok, krémek, maszkok, pakolások, ampullák minden bőrtípusra megtalálhatóak. Ezek a készítmények minden szempontból megfelelnek  még az érzékeny bőr követelményeinek is, nem tartalmaznak semmiféle allergén anyagot.

A Charlotte Meentzen gyógynövény kozmetikumok hatóanyagai és összetevői megfelelnek az INCI nemzetközi és EU szabványoknak. Az alapanyagok kiváló minőségéért neves gyártók kezeskednek.Termékeink az USA-ban működő CFTA által is elfogadottak.

A Charlotte Meentzen Krautervital Kosmetic Gmbh készítményeinek tesztelése során állatkísérleteket nem végez!

Cleaneco logoCleaneco

  • Környezetbarát
  • Öko
  • Magyar termék
  • 100%-ban lebomló
  • Természetes eredetű alapanyagokból készült
  • Irritatív és allergén anyag mentes
  • Finom illatú
  • Vegán
  • Állatkísérlet mentes

Közel száz termékből álló teljes körű professzionális-ipari és háztartási termékcsaládjuk gyártását legkorszerűbb környezetkímélő üzemeikben végzik napenergia felhasználásával. Cégük saját kutatás-fejlesztési programjának köszönhetően vegyészeik által előállított receptúráiknak, megfelelnek az Európai Unió EU Ecolabel tanúsító rendszerének.
Céljuk, hogy termékeiket az első osztályú minőség és az igényes, innovatív megjelenés mellett a kiemelkedően kedvező ár jellemezze és ezen keresztül minél több háztartás és vállalkozás számára tegyék elérhetővé környezetbarát tisztítószer családjukat.
Budapest IV. kerületében működő 2000m2-es gyártó üzemük építésekor elsődleges céljuk volt, hogy környezeti terhelés nélkül korszerű, megújuló energiával működő technológiával gyártsák termékeiket.

A Cleaneco cég minősítései:

not_tested_animals logovegan logo

Diós Gabi logoDiós Gabi

Ars poetica

A világ ellélektelenedése közepette szeretném visszahozni az egyénit, a személyre szabottat az életünkbe, megtölteni újra a körülöttünk lévő tárgyakat szellemmel, és szívvel. Olyan történeti korszakban élünk, ahol egy művész mitológiát teremthet. Talán korunk új mitológiája az ősi egyszerűség, ami az anyag tisztaságához nyúl vissza, miközben a természetfeletti erő harmóniáját keresi. A személyes élmények és érzések mellett fontos motívum számomra a ritualitás. A rítus és a mágia, mint az ember legmélyebb tudattalanja, de egyben megjelenítik az emberi tudatban a transzcendenciát, az Isteni szférát. Alkotásaim a harmóniára való törekvést fejezik ki, ami az emberiség legfontosabb és legállandóbb vágyakozása. Motívumaimban benne rejlik az emberiség egész sorsa, az emberek reménye, illúziója, fájdalma, öröme, nagysága és nyomorúsága: a valóság egész drámája, az élet. Ez az élet szenvedésekkel és örömökkel teli, de mindig túlnő önmagán. Talán ez egy állandó tényező, mely egy általános érvényű szabályt fejez ki: ez mindig így lesz.

Herbaria logoHerbária

Minőségpolitika

Szakmai felkészültségüket és tapasztalataikat felhasználva kiemelkedő minőségű termékeket állítanak elő. Céljuk, hogy termékeik használata támogassa vásárlóinkat egy egészséges életmód kialakításában és fenntartásában. Termékeik ellenőrzött gyógynövényekből ISO, GMP, HACCP minőségirányítási rendszerek alapján készülnek.

Filozófia

A Herbária 1949-ben alakult meg, azóta foglalkozik gyógynövény felvásárlással valamint gyógynövény alapú készítmények, gyógyteák, kozmetikumok és élelmiszerek előállításával és forgalmazásával. Társaságuk a magyar gyógynövény ipar és kereskedelem piacvezető vállalata.

Termékeik fejlesztésében és gyártásában hangsúlyt fektetünk a népgyógyászati hagyományokra, a cég több mint 60 éves tapasztalatára és nem utolsósorban a legkorszerűbb kutatási eredményekre. A termékfejlesztés fő iránya a gyógynövényekből álló készítmények körének bővítése valamint egy hungarikum gyógynövény termékkör kialakítása.

Tulajdon: 100% Magyar

Foglalkoztatottak száma: Több, mint 200 fő

Feldolgozás: Több, mint 1200 tonna gyógynövény feldolgozása, Co 2 kezelés, gőz sterilizálás

Gyártás: Több, mint 7 millió késztermék, 6 termékkategória, több, mint 300 fajta termék saját és bérgyártás

i+m logoi+m NATURKOSMETIK BERLIN

Az 1978 óta aktívan működő i + m NATURKOSMETIK BERLIN egy igazi úttörő a bio- és natúrkozmetikumok ágazatban. Az i + m-nél az ökológiát, a társadalmi elkötelezettséget és a modern életstílust összekapcsolják cégük értékeivel: MÉLTÁNYOS (FAIR) BIO (ORGANIC) VEGÁN (VEGAN): minden terméküket a bio kozmetikumok szabványait előíró COSMOS ORGANIC legmagasabb színvonalának megfelelően gyártják, a Vegán Társaság (Vegan Society) minőségi pecsétjével igazolva. Az i + m-nél kizárólag hidegen préselt olajokat használnak, termékeik tartósítószert nem tartalmaznak, és egyike azon cégeknek, amelyek elmondhatják magukról, hogy a termékeikben a legmagasabb arányban fordulnak elő az olyan összetevők, amelyek a méltányos kereskedelem (Fair Trade) szabályai szerint lettek előállítva. A bevételeik 40% -a non-profit ökológiai társadalmi projektekbe kerül, köztük van például az első Női-Menedék Zambiában (Kelet-Afrika), amelyet az i + m kezdeményezett és finanszírozott.
i + m NATURKOSMETIK BERLIN az egyik legrégebbi natúrkozmetikai cég Németországban. Az alapító Inge Stamm a német natúrkozmetikumok legtapasztaltabb fejlesztői közé tartozik. 2013-tól az i + m-t a két öko-aktivista, Jörg von Kruse és Bernhard von Glasenapp, folytatta. “Továbbra is a politikában részt vevő kozmetikai márka szeretnénk maradni, amely vezető szerepet játszik a fenntartható- és közösségi javak társaságában, MÉLTÁNYOS, BIO, VEGÁN értékeinket képviselve.” Jörg von Kruse

Inge Stamm: szülésznőből kozmetikai fejlesztő

1978-ban Inge Stamm kifejlesztette és legyártotta az első i + m bőrápoló termékeit, mint az akkori piacon lévő egyéb kozmetikumok alternatíváit; természetes nyersanyagokat felhasználásával és másodlagos csomagolás nélkül. A három különböző karrierút – kémikus, szülésznő és természetgyógyász – a természetnek az emberekre gyakorolt hatásáról mélyreható megértését tette lehetővé: „Mint végzett kémikus, tudtam, hogy kiismerem magam a botanikai kivonatok terén, és tudtam, hogyan készítsünk sima krémet . A gyógynövényekről és a gyógyászatban használatos növényekről természetgyógyászként végzett munkámban tanultam; és szülésznőként megfigyeltem, hogy az újszülöttek egyre inkább reagálnak az általunk használt standard ápolási termékekre. Egy olyan krém, amely megfelelt volna az elvárásaimnak, sehol sem volt megtalálható a piacon. Ezért, már több, mint 40 évvel ezelőtt elkezdtem egy új kozmetikai termékcsalád fejlesztését, tartósítószerek, ásványi olajok vagy szintetikus összetevők nélkül. ” Inge Stamm

i+m – a kezdetek

Úttörő szellem, idealizmus, a természet és az emberiség szeretete
Az i + m első napjaiban Inge Stamm továbbra is az esti órákban szülésznőként dolgozott. Reggel korán érkezett a termelési helyszínre, és néhány órára aludni tért egy tábori ágyra, mielőtt felállt volna a termelés felügyeletére. Az elsőként elindított termékek nagyon sikeresek voltak – és a cégalapítóknak Inge-nek és Monikának gyorsan kellett választania egy márkanevet. Az i + m natürliche Hautpflege-t választották (természetes bőrápoló), melyet nevükből neveztek el. Monika 1988-ig volt a cégnél.
1978-ban még mindig kivételt képeztek azok, akik a környezettudatos és fenntartható életmódot választották, és a természetes, organikusan előállított nyersanyagok megtalálása kihívást jelentett. Inge Stamm úttörő munkája kövezte ki az utat a natúrkozmetikumok fejlesztése és modern megértése fele.

MÉLTÁNYOS BIO VEGÁN

2007-ben két, alapos szakértelemmel rendelkező idealista – Jörg von Kruse és Bernhard von Glasenapp – csatlakozott Inge Stamm-hoz és ezáltal az i + m NATURKOSMETIK BERLIN jövőjének alakításához. Az üzleti tanácsadás és a kereskedelmi jog területén eltöltött egy évtized után a két barát komolyan megkérdőjelezte a hagyományos üzleti modelleket. Mindketten környezetbarátabb és fenntarthatóbb módon akartak élni, és ezeket az értékeket saját vállalatukban megvalósítani.
Az i + m alapítóval való első találkozásuk során már meg voltak győződve arról, hogy segíteni akarnak a vállalat jövőjének térképezésében. Inge Stammdal együtt fejlesztették ki a márkát, és koherens koncepciót hoztak létre az ökológián, a tervezésen és a veganizmuson alapulva.
Miután Inge Stamm 2013-ban jól kiérdemelten nyugdíjba vonult, a vállalat még nagyobb hangsúlyt fektetett a fenntarthatóságra és a közjóllétre – jól megalapozott ökológiai és vegán orientáció mentén: „A fenntartható gazdaság jövőképe, amely megőrzi környezetünket és természeti erőforrásainkat, nemcsak környezettudatosság: meg kell változtatnunk a gazdasági struktúráinkat az egoizmusból és a versenyből való elmozdulás, valamint a közös javakra irányuló méltányos kölcsönhatási mód felé. Jörg von Kruse
Ebben a szellemben 2014-ben bemutatkozott az új terméktervezés, a FAIR ORGANIC VEGAN: míg az ORGANIC és a VEGAN tükrözi azokat a cégértékeket, amelyek már gyakorlottak, a FAIR az új célokat és víziókat képviseli. A csapat azonnal elkezdte ezeket végrehajtani: az év kezdetétől az i + m megnyitotta az első női menedékközpontot a Zambiai Köztársaságban, 40% -os nyereséget adományozott jótékonysági ökológiai-szociális projekteknek, és új, átfogó munkavállalói nyereségmegosztást vezetett be rendszer. „És még mindig messze vagyunk az i + m NATURKOSMETIK BERLIN fejlesztési potenciáljának kimerülésétől – értékeinek megvalósítása és bővítése továbbra is prioritás lesz a jövőben.” Bernhard von Glasenapp

Ideák
“Szépséggel megváltoztatni a világot” – ez az elv mindig fontos volt számukra és kozmetikumaik számára is. Ahogy a szépségnek sokféle arca lehet, úgy minden bőrnek is egyedi igényei vannak. És ez az oka annak, amiért elutasítják az egész kozmetikai ipar előre meghatározott sztereotípiáit, és nem hisznek a kozmetikai fogalmakban, elméletekben sem. Inkább bíznak vásárlóik testtudatosságában és azon képességében, hogy el tudják dönteni, mi jó nekik. (már alapító, Inge Stamm is ezt vallotta: “Próbáld ki és döntsd el, mi jó neked. A tested szakértője TE magad vagy.”)

Növényi erő
Inge Stamm, az alapító is meg volt győződve arról, hogy a tiszta növényi alapú és a lehetőleg bio hatóanyag-kombinációk a legmegfelelőbbek és leghatékonyabbak. Ezért kizárólag hideg préselt szerves olajokat használnak, amelyeket a gyártási folyamat során nem melegítenek és nem semlegesítenek vegyileg illat és a szín vonatkozásában. Ezzel – sajnálatos módon – még a natúrkozmetikai ágazatban is kivételt képeznek. Minden formulációjuk vegán, immár több éve, hiszen nem véletlenül kapták a vegán kozmetikumok úttörői címet.

Organikus
Az ökológia az i + m számára a vállalat egyik legfontosabb gyökere, és ma is a tevékenységük középpontjában áll. Éppen ezért kizárólag környezetbarát körülmények között termelt bio nyers alapanyagokat használnak. És az i + m célja is az erőforrások megőrzése minden szinten, beleértve a termelést, a terméket és a csomagolást. A legtöbb natúrkozmetikai márkával ellentétben nem használnak másodlagos csomagolást, továbbá minden csomagolásuk célja az erőforrások felhasználásának minimalizálása és az újrahasznosíthatóság optimalizálása (bölcsőtől-bölcsőig elv, melynek lényege a hulladékelőállítás nélküli javak termelése).

Méltányos kereskedelem (Fair Trade)
A természetes kozmetikumok magas színvonalú természetes összetevői olyan országokból származnak, ahol a kizsákmányolás meglehetősen nagy. Ezért az i + m ígéretet tett arra, hogy csak akkor vásárol méltányos kereskedelemből származó összetevőket, ha ezek elérhetőek a piacon. Jelenleg tizenegy projekten dolgozunk intenzíven. Így az i + m az egyik vezető kozmetikai márka, a termékeiben található – méltányos kereskedelemből származó – összetevők aránya tekintetében.

Minőség
100% Cosmos Organic által tanúsított natúrkozmetikumok
100% vegán – a Vegán Társaság által hitelesített
100% natúr- és hideg préselt olajok a legmagasabb minőségben
100% -os erőszakmentesség – a Cruelty Free International által hitelesített
100% -os fenntartható, bölcsőtől a bölcsőig (C2C) koncepció által inspirált csomagolási koncepcióhoz (C2C koncepció – javak termelése hulladékelőállítás nélkül)
100% másodlagos csomagolás nélküli
100% -ban Németországban kifejlesztett és fenntarthatóan termelt
100%-ban mentes parabénektől, az etoxilezett felületaktív anyagoktól és az emulgeálószerektől
100%-ban mentes szilikonoktól, paraffinoktól és phytalaten mikroplasztikus gyöngyöktől
100% -ban mentes géntechnológiával módosított összetevőktől (GMO)
100% laktózmentes
100% mentes alumínium-sóktól

A következő tanúsítványokkal rendelkeznek:

not_tested_animals logo

Diós Gabi logoDr. Konopka’s

1931
Dr. Konopka, az észt gyógyszerész gyógyszertárat nyit Tallin külvárosában. Életét annak szenteli, hogy tanulmányozza a gyógynövényeket, melyeket gyógyszertárában árult termékeiben hasznosít.

1932
Dr. Konopka feltalál egy sebgyógyító krémet, amely 48 értékes gyógynövény kivonatát tartalmazza. A vásárlókat lenyűgözi a krém azonnali hatása, és a „Dr. Konopka csodakrémje” nevet adják neki.

1935
Dr. Konopka egyedi, antibakteriális házi készítésű szappant dolgoz ki, alumínium-acetát felhasználásával. A termék annyira népszerűnek bizonyul, hogy a doktor teherautóval szállítja eladásra a szomszédos városokba is.

1936
Dr. Konopka bőr- és hajápolószereken kezd dolgozni.

Minden új terméket először a legigényesebb vevő, a doktor gyönyörű felesége próbál ki. A szépségápolási termékek értékesítése csak akkor kezdődhet meg, ha ő megerősíti, hogy a termékek a legmagasabb minőséget képviselik. A doktor több mint százötven hajápoló olajat dolgozott ki.

1938
Dr. Konopka szépségápolási receptjeit tartalmazó kis példányszámú könyvet jelentet meg saját költségén.

2013
Az Eurobiolab vállalat úgy dönt, hogy modern technológiák alkalmazásával újra piacra dobja Dr. Konopka szépségápolási receptjeit. Három évnyi megfeszített munka után végre megjelennek Dr. Konopka bőr- és hajápoló termékei.

Ecover logoEcover

Az ECOVER a világ egyik legnagyobb öko tisztítószer- és mosószergyártója. A cégnek sikerült megvalósítania a sokaknak paradoxnak számító célkitűzést: az otthonunk tisztán tartása hatékonyan, környezetbarát, egészség kímélő módon és – nem utolsó sorban – kényelmesen.

A természet ereje

Ha természetes anyagokkal is ugyanazt el lehet érni a háztartási munkában, mint kemikáliákkal, akkor miért választanánk a vegyszereket? Hosszú kutató munka után az ECOVER-nek sikerült megtalálnia azokat a növény- és ásványi alapanyagokat, amelyek tökéletes alternatívái a hagyományos, nem zöld mosószerek és tisztítószerek, személyi higiéniai termékek hatóanyagainak. A természetes alapanyagoknak köszönhetően a termékek nem allergének, és a környezetet is kímélik. Nemcsak a termék maga, de annak csomagolása is környezetbarát – a kupaktól a flakonig, címkéig minden újrahasznosítható, ráadásul alacsony energia-felhasználással.

A flakonok egy forradalmi technológiával készülnek: 75%-ban cukornádból, 25%-ban újrahasznosítható műanyagból. A cukornád, mint alapanyag jóval környezetbarátabb megoldás, mint a hagyományos  kőolaj alapú flakongyártás.

Jelenleg  40 országban forgalmazzák az Ecover-termékeket. Összesen 35 féle terméket gyártanak Európában(!) , a cég öko gyáraiban (Belgiumban, Svájcban és Észak-Franciaországban). Állatkísérleteket természetesen nem végeznek. A gyártás az EU-s szabványok szigorát felülmúló szabályozás mellett folyik.

Mindig egy lépéssel a világ előtt

Az Ecovert az innovatív gondolkodás vezérli a kezdetektől fogva. Mikor Frans Bogaerts (egy szappangyárban dolgozó belga kutató) évtizedekkel ezelőtt elhatározta, hogy megalkotja a világ első vegyszermentes mosószerét, még nem volt közismert a foszfát természetes vizekre gyakorolt káros hatása. A próbálkozásait siker koronázta, és 1980-ban megalapította az Ecovert, amely piacra dobta a világ első foszfát-, perborát -mentes mosóporát.

A ’90-es években gazdasági nehézségek következtek, amit befektetőkkel sikerült áthidalni. 1999. óta az Ecover tulajdonosa egy svéd (de dán származású) üzletember, Jörgen Philip-Sörensen családja. Az úriember – aki sajnos 2010-ben elhunyt – az Ecovert a zöld mosószer és tisztítószer piac csúcsára juttatta.

Az Ecover több, mint termékeket gyártó nagyvállalat. A cég a környezettudatosságot hirdető gondolkodás élharcosa is egyben. A legnagyobb büszkeségük a világ első ökológiai gyára, ami Malle-ban épült (1992-ben), Belgiumban. Az építés során a következő szempontokat vették figyelembe: a lehető legkevesebb életteret vegyék el az élővilágtól, minél kevesebb energiát használjanak a fenntartáshoz.  Az újrahasznosított anyagokból épült gyárban az esővíz hasznosításával működtetik a mellékhelyiségeket, zuhanyzókat. A természetet részben úgy próbálták kárpótolni az elvett élettérért, hogy a tetőre 6000 nm-nyi felületen zöld növényzetet telepítettek, amelyen most már nemcsak növények találhatók, de madarak is fészkelnek.

Az Ecover nevéhez fűződik az 14001 ISO szabvány bevezetése is. (Ezen ISO szabvány szerint a környezetközpontú irányítási rendszer célja, hogy ellenőrzés alatt tartsuk a környezetterhelést, megelőzzük a környezetszennyezést és a cég igazi zöld vállalatként működjön.)

A környezetvédelemért végzett munka miatt az Ecover jó néhány elismerésben részesült, talán a legkiemelkedőbb az ENSZ környezeti díja, amit 1993 nyarán nyert el. (A szóban forgó díj az UNEP – Egyesült Nemzetek Környezete Program – „A Föld 500 legnagyobb környezetvédője” cím.)

Erboristica logoErboristica

Az Athena’s-t 1969-ben alapították Pianoróban, a bolognai dombok között meghúzódó településen az alapító, Venturino Antonio kezdeményezésére, aki jelenleg is a társaság elnöke.
Venturio több éves tapasztalatra tett szert, amikor egy, a bőrápolásban élen járó amerikai cégnél dolgozott. Az volt a vágya, hogy vállalkozó legyen és saját kozmetikai céget alapítson, amely tükrözi az olaszok ízlését.

“Zöld” cégként sikerült megszilárdítania hírnevét, amely képes elnyerni a vásárlók bizalmát, mivel betartja a nekik tett ígéreteket.
Az Athena’s bár továbbra is egy családi vállalkozás maradt, de egy hatalmas hozzáadott értéket képvisel a cég mögött álló csapat, amit olyan emberek alkotnak, akik nap mint nap azon dolgoznak fáradságos munkával, szenvedéllyel és eltökéltséggel, hogy legyőzzék a piac kihívásait, amely mind nagyobb hitelességet és szaktudást kíván meg.

Az Erboristica a cég vezető termékcsaládja, amelyben visszaköszön a cég filozófiája és alapelvei:

  • különös érzékenység a környezet iránt
  • szigorú állatjogi erkölcstan
  • tisztelet a felhasznált alapanyagok és területük iránt

A termékcsalád kozmetikumainak fő meghatározója, hogy egyedülállóan magas koncentrációban tartalmaznak természetes eredetű, bizonyítottan hatékony, 100%-ban aktív összetevőket. A bőrápolási termékek könnyen beszívódnak a bőrbe, a hajápoló termékek pedig a haj különböző igényeire specifikusan lettek kialakítva. A termékek kellemes állagúak és illatúak, hatékonyságuk pedig garantált.

  • biológiailag lebomló, újrahasznosítható csomagolással és újrahasznosított papírból készülő dobozokkal biztosítva az alacsony környezeti behatást és a környezet védelmét
  • részese a Lifegate Zero IMPACT mozgalomnak, ezzel számos erdősítési programban részt vállalva, melyeket a társulat kezdeményez világszerte
  • folyamatosan ellenőrzött, hogy egy összetevőt sem tesztelhetnek állatokon
  • dermatológiailag tesztelt a University of Ferra Kozmetikai Tanszéke által
  • termékei természetes összetevőkre épülnek, SLES/SLS helyett természetes habzószereket tartalmaznak, parabén-, szilikon- és szintetikus színezékmentesek, illetve nem található bennük kőolajszármazék sem
  • környezeti és toxikológiai vizsgálatok támasztják alá, hogy az esetlegesen felhasznált tartósítószerek biológiai úton lebomlanak, nem okoznak irritációt vagy fokozott érzékenységet

Az Erboristica minősítései:

energia_solare logonickel_tested logonot_tested_animals logovegan logo

Florascent logoFlorascent

A parfümkészítés tradicionális művészete

A Florascent egyedülálló kollekciója felélénkíti a 17. századi európai parfümkészítés művészetének tradícióját. Ezt a hagyományt követve a készítés során csak a legtisztább virágeszenciákat és speciális eljárással készült növényi kivonatokat használnak fel. Annak érdekében, hogy az alapanyagok természetes és összetéveszthetetlen illatát megőrizzék, kíméletes desztillálási és kivonatolási eljárás során használják fel őket. A néhány hónapos érlelési idő során az illatkompozícióknak van elég idejük arra, hogy kialakulhasson érett, összetéveszthetetlen karakterük. A természetes parfümök megalkotásához a hagyományos gyártási módszerek ismeretén felül széleskörű tapasztalatokra van szükség a ritka és értékes nyersanyagok felhasználását illetően. Roland Tentunian kreációi különleges karakterüket a természetes illatok átfogó ismeretének, illetve két évtized parfümkészítési tapasztalatainak köszönhetik. Az ő művészi érzékenysége, kézműves és technikai tudása váltották valóra az álmot: új életet lehelni a 17. századi hagyományos parfümművészetbe egy egyedi termékpalettán keresztül. Minden üvegcsét kézzel töltenek meg, zárnak le és helyeznek a stílusos papírdobozokba, melyek a Florascent márka névjegyévé váltak. A végeredmény egy érzéki műalkotás. Visszaemlékezés a Belle Époque időszakra, valamint érzéki csábítás az illatok, a szépség és az elegancia elvarázsoló világába.

Iecologic logoIecologic

Cégük bio/öko tisztítószerek gyártásával, ökodrogériai termékek nagykereskedelmével foglalkozik. Egyedülálló kínálatukban kizárólag bio/öko-tudatos termékek szerepelnek.

iecologic”, vagyis „én öko-tudatos szemléletű vagyok”, „azzá akarok válni”, „tudatos ember vagyok, akinek fontos a környezet- és egészségének védelme.”

Khadi logoKhadi

Khadi növényi hajápolás

A Khadi ősi, indiai ayurvédikus recepteket használ fel a kozmetikumok előállítása során, így egyedülállóan tiszta és természetes anyagokkal ápolja és festi be a hajat. A növényi hajfestékek hosszan tartó színt, egyedülálló ápolást, tartást és fényt adnak a hajnak. Teljesen másképp működnek, mint a vegyi festékek, nem hatolnak be a hajszálak belsejébe roncsolva azok szerkezetét, hanem minden egyes hajszálhoz kötődve képeznek védő festékréteget. A samponok és hajolajok az indiai orvoslás, az ayurvéda által elismert és ajánlott gyógynövények, virágok és olajok felhasználásával készülnek, egészségesen tartják a fejbőrt, fényessé, puhává és dússá teszik a hajat. A natúrkozmetikumokra vonatkozó szigorú szabályok értelmében nem tartalmaznak kémiai adalékanyagokat, kőolajszármazékokat, szilikont, ammóniát és peroxidot, semmiféle tartósítószert, illatanyagot vagy egyéb vegyi összetevőket, melyek károsak lehetnek, vagy a haj minőségét gyengítenék.

Alapelvek

Az alkalmazott alap- és segédanyagokra vonatkozó iránymutatásokon kívül egyéb elvek is kiemelkedő fontosságúak. Ilyen például a természet lehető legkisebb háborgatása, a veszélyeztetett fajok védelme, a környezetbarát gyártási folyamatok és a biológiailag lebomló termékek előállítása. A termékek gazdaságos és újrahasznosítható csomagolások formájában kerülnek forgalomba, ezzel is csökkentve a környezet hulladékterhelését. A Khadi szemlélete által a társadalmi felelősségvállalás, és az állatvédelem is fontos szerepet kap. A vadon termő gyógynövényeket kézzel gyűjtik össze a helyi lakosok, ez munkát biztosít számos vidéki, indiai ember számára. A Khadi tisztességes kereskedelmet folytat a gyártókkal és termelőkkel szemben, és ellenzi a gyermekmunkát. A Khadi elutasítja az állatkísérleteket, a gyártás, termékfejlesztés és a bőrgyógyászati vizsgálatoknál a termékeket és hatóanyagokat nem tesztelik állatokon.

A Khadi cég minősítései:

bdih logonot_tested_animals logovegan logo

L'Erbolario logoL’Erbolario

A L’Erbolario elnevezés az „erborare” évszázados kifejezést juttatja eszünkbe, melynek jelentése „gyógynövényeket gyűjteni a mezőkön, hogy kedvező tulajdonságaikat tanulmányozhassuk”. Éppen ez az, amit a L’Erbolario alapítói, Franco Bergamaschi és családja tett feleségével együtt, a biológus és kozmetológus Daniela Villaval. Tevékenységük családi receptekkel indult, melyeket kísérletek, tudományos kutatások és lepárlás segítségével teszteltek és fejlesztettek tovább. Ez vezetett a La Premiata Erboristeria Artigiana L’Erbolario 1978-as megnyitásához, melynek célkitűzése bizonyítottan hatékony természetes, növényi alapú kozmetikumok készítése volt. Az évek során a tudományos kutatás egyre részletesebbé, átfogóbbá és pontosabbá vált, felhasználva az olasz phyto-kozmetika alapító atyáinak felbecsülhetetlen hozzájárulását, közöttük professzor Gianni Proserpio-ét. A L’Erbolario filozófiájának mindig is szerves része volt a múlt értékes tudásának és a jövő tagadhatatlan vívmányainak elengedhetetlen szövetsége, azaz a hagyományos phyto-terápia és a modern kozmetológia ötvözése.

A L’Erbolario cég minősítései:

icea logo7metallitestati logo

Najel logoNajel

A Najel értékei

Mint gyártó és forgalmazó, a SAS/NAJJAR cég teljes mértékben természetes kozmetikai termékekre specializálódott, olívaolaj és babérolaj felhasználásával. A Najel márka a teljes test számára biztosít szépségápolási termékeket, beleértve az Aleppo szappant, mely Szíriában, Aleppo városában készül tradicionális kézműves módszerrel.

Filozófia

A Najel márka alapját a természetes kozmetikumaiban visszaköszönő tudás képezi, mely az alapanyagokból ered.

  • Egyedülálló kozmetikumok: a SAS/NAJJAR cég gyártja az eredeti Aleppo szappant, mely 100%-ban bio összetevőkből áll. A Najel márka természetes hidratáló termékeivel a legegyszerűbb formájában hozza el számodra az anyatermészet legjavát.
  • Kutatás és fejlesztés: A Najel folyamatosan kutatja az új, bőrbarát összetevőket, melyeket a szaktudásukkal olyan kozmetikumokká változtathatnak, melyeknek nincs párja. Továbbá, az új kozmetikumok kialakításához egy specialista kutató kémikust alkalmaznak.
  • Visszakövethetőség és átláthatóság: A termékek 30%-át az Ecocert Greenlife tesztelte és minősítette.

2011-ben az Aleppo szappan védjegyet kapott a Szíriai Fogyasztóvédelmi és Belkereskedelmi Minisztériumtól.

Ez a jelzés a termék földrajzi származási helyét fedi le: Az Aleppo szappant Szíriában, Aleppo városban és környékén kell gyártani. Így a szappanok ezzel a jelzéssel vannak ellátva, az eredeti, tradicionális Szíriai Aleppo Szappan garanciájaként.

Már több, mint 15 éve a francia cég, NAJJAR natúrkozmetikumok gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. A bőrápolási termékei főleg olívaolajon alapszanak, különösen az Aleppo szappan, a Marseilles-i szappan híres elődje. Ez a szappan, melyet először a középkorban szállítottak Franciaországba, ma Aleppoban, Észak-Szíriában készül, tradicionális, kézműves módszerekkel. Kizárólag olívaolajat és babérolajat tartalmaz.

A SAS/NAJJAR franciaországi központi irodájából és két gyártási területből áll Szíriában: saját gazdálkodásukban 14 olíva-erdő található, és helyi gazdákkal művelik a több mint 10650 olívafát. A babérfák két hegy közötti völgyben nőnek, a mediterrán parton Masyaf közelében. Ezek a gazdaságok az Ecocert felé tanúsított elköteleződésüknek megfelelően működnek.

Naturissimo logoNaturissimo

A Biola cég natúrkozmetikai vonala. Tradicionális gyógynövény ismeret és a bőrgyógyászat legújabb kutatási eredményeinek figyelembevételével termékeket nyújt ahhoz, hogy a szépséget természetes és egészséges úton teremtse meg. Rendszeresen ellenőrzik, hogy növényi alapanyag beszállítóik környezetkímélő technológiával az előírásoknak megfelelő módon termesztik a termékeikhez szükséges növényi anyagokat. Az általuk gyártott natúrkozmetikumokat az Európában általánosan elfogadott német natúrkozmetikai feltételrendszer szerint készítik. A termelés során a környezettudatos gazdálkodást tartják szem előtt. Környezetbarát fertőtlenítő- és tisztítószereket alkalmaznak üzemükben, amit jelenleg a GMP minőségbiztosítás szerint alkalmaznak és folyamatban van cégük ISO 9001-es tanúsítása is.

Az elmúlt 12 évben cégük a Naturissimo márkanév alatt történő megjelentetés céljából 98 lakossági és professzionális alkalmazásra szánt natúrkozmetikai arc- és testápolási terméket fejlesztett a magyar kozmetikai termékek piacára.

Natúr- és biokozmetikai termékeikben vonatkozóan az általános európai normáknak megfelelően nem alkalmaznak:

  • Etoxilált emulgeátorokat (emulziók képzéséhez)
  • S.L.S-t (Sodim-Lauryl-Szulfátot)
  • Szintetikus színezékeket
  • Szintetikus illatanyagokat (parfüm)
  • Parabén-típusú konzerválószereket
  • Izotiazolin-származékokat tartalmazó konzerválószereket
  • Propilén-glikolt, butilén- glikolt, mint hidratáló anyagot
  • Petrolkémiai/ásványolaj-ipari anyagokat
  • Alumínium-tartalmú szintetikus vegyületeket
  • Állati eredetű glicerint
  • Előlt állatokból származó anyagokat
  • Nélkülözhető töltő- és adalékanyagokat.
  • Fantázianévvel ellátott (részletesen nem kiírt összetevők csoportja) hatóanyagokat.

A termékek döntő többsége 100% VEGAN.

Állatokon tesztelési kísérletet nem végeznek. GMO-mentes alapanyagokat használnak. Ionizáló sugárzást tartósítási célból sem alkalmaznak.

Olivia natural logoOlivia natural

A tudatos élet legfontosabb alappillérei az egészséges táplálkozás és a mozgás, azonban a kozmetikumaink tudatos megválasztásával is segíthetjük, hogy a testünknek kevesebb káros anyaggal kelljen megküzdenie, így több energiánk maradjon a megfelelő emésztésre, a fizikai és szellemi munkára vagy a társas életre.

A szappanfőzési eljárások és egyéb testápoló termékek és fürdőkozmetikumok fejlesztésében az alapító, Zékány M. Judit gyógyszerész asszisztens végzettségére és sok éves tapasztalatára építenek, a termékek állandó prémium minőségét pedig szakértelme mellett szintén magas minőségű felhasznált természetes alapanyagok is biztosítják.

Termékeik egytől egyig 100%-ig természetes alapanyagokból készülnek, nem tartalmaznak mesterséges konzerválószereket, vegyi anyagokat, kőolajszármazékokat, szintetikus színező- és illatanyagokat. Alapanyagaik mind élelmiszer minősítéssel rendelkeznek, és néhány esetben ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból is származnak. Néhány termékük díszítéséhez a Nagymama által vegyszermentesen termesztett növények szárított szirmait használjuk fel. Számos termékük fő összetevője, a sheavaj és kakaóvaj egyaránt Fair trade gazdálkodásból származnak.

Nem végeznek állatkísérleteket.

Termékeiket ajánlják mindazoknak, akik figyelni szeretnének testük-lelkük egészségére és szeretnék bőrüket olyan kozmetikumokkal ápolni, amelyek természetes és hatékony bőrápoló hatóanyagokkal vannak tele. Legfőbb céljuk az értékteremtés és szeretnék, ha termékeikkel a természetes és egészséges életre hívnák fel a figyelmet, és hozzájárulnának az emberek boldogabb életéhez.

Pandhy's logoPandhy’s

Az alapítók kezdeti reményeit messze túlszárnyalva a PANDHY’S™ márkanév alatt ma már több száz, kizárólag saját fejlesztésű, innovatív, természetes összetételű, professzionális és lakossági kozmetikum kerül piacra világszerte, öt kontinens közel 40 országában. A több, mint egy évtizedes működés számtalan rangos nemzetközi díjat, szakmai elismerést és üzleti sikert hozott.

A PANDHY’S™ Mineral Makeup sminkanyagok teljesen új irányt nyitnak az arc és testfestésben; poralapú, tiszta ásványi pigmentekkel színezhetjük még szebbé magunkat, minden káros és felesleges puffer és segédanyag nélkül. A színek sokféleségének és a felhasználásnak csak a fantázia szabhat határt. Nagyon izgalmas dolog, hogy az arcpírként használt porral színezhetjük az ajkunkat, és ugyanazzal a színnel lakkozhatjuk a körmünket is.

A PANDHY’S™ sminkanyagokkal:

  • bármilyen alapú allergia teljesen kizárható
  • minden bőrtípushoz, textúrához használható
  • tartósítószer-, talkum-, olaj- és illatanyagmentes minden elem. Mellőzünk minden olyan összetevőt, aminek semmi más célja nincs, mint a térfogatnövelés, vagy a végtermék megjelenésének javítása.

Mi büszkén vállaljuk, hogy a készítményeink mindegyikét kézimunkával állítjuk elő.

A PANDHY’S™ cég minősítései:

cosmeticibiologici logo

Sapunoteka logoSapunoteka

A márka ígérete

A Sapunoteka-nál hisznek abban, hogy a természet erejét kihasználva olyan bőrbarát termékeket készíthetnek, amelyek teljes összhangban vannak az értékes természetes alapanyagokkal. Formuláikban tudományosan bizonyított hatóanyagok gazdagítják a természetes összetevőket, miközben kerülik az állati eredetű alapanyagokat és termékeikhez a minimalista, környezetbarát, funkcionális csomagolást választják.

A 2009-ben Šibenik-ben alapított horvát kézműves kisvállalat, a Sapunoteka, fenntartható fejlődésre törekedve indult útnak, a természet iránti mély szeretettel tele, ami kreativitással, kíváncsisággal és lelkesedéssel párosult. Elkötelezettségük a környezet tiszteletben tartása és a bőr egészségének megóvása vonatkozásában a márka összes termékében megnyilvánul. Csapatuk mára több területen tevékenykedő munkatársakból áll, a természettudományoktól kezdve a marketingig.

Alapértékeik

    Ökológia

  • Termékeiket környezetbarát anyagokba csomagolják, és folyamatosan új, fenntartható csomagolási megoldásokat keresnek.
  • Igyekeznek helyi forrásokból származó összetevőket beszerezni, a termékeik pedig biológiailag lebomlanak, minimalizálva ezzel környezetre gyakorolt hatásukat.
    Etika

  • Kerülik az állati eredetű összetevőket, például állati zsírokat, tejet, mézet, viaszt, lanolint és keratint.
  • Sem a termékeiket, sem a felhasznált összetevőket nem tesztelik állatokon, követve elkötelezettségüket az állatokkal szembeni kegyetlenségmentes gyakorlatok mellett.
    Tudás

  • Formuláikat mély tudáson és a hagyományokat tiszteletben tartó, azokból merítkező modern tudományos ismeretekre építik.
  • Szakmai szabályokhoz tartják magukat, folyamatosan igyekeznek tudásbázisukat bővíteni, hogy hatékony és biztonságos termékeket hozzanak létre.

A Sapunotekánál elkötelezettek abban, hogy olyan bőrápolási megoldásokat nyújtsanak, amelyek nemcsak táplálják a bőrt, hanem tiszteletben tartják a bolygót és annak lakóit. Válaszd a Sapunotekát és csatlakozz az úton egy fenntarthatóbb és etikusabb bőrápolás felé!

Urtekram logoUrtekram

Az Urtekram Skandinávia legnagyobb biotermékeket forgalmazó cége. Fő irodájuk Dánia északi részén, a festői Mariagerben helyezkedik. Történetük 1972-ben kezdődött, amikor épphogy csak kezdett előtérbe kerülni az úttörő szemlélet: a közösség iránti érzékenység és a környezettudatosság. Ma már termékeiket több, mint 36 országban értékesítik Skandinávia, az EU, Oroszország, Közel-Kelet, Ázsia és Észak-Amerika területén.

A márkanév

A dán szótár szerint az „urtekraemmer” egy régi elnevezése a gyógynövényárusnak. Mások szerint az „urtekraemmer” egy kifejezés arra a közértesre, aki a külföldi, előre gyártott, feldolgozott élelmiszerekkel szemben a helyi termékeket árulta.

Az Urtekram cég minősítései:

organic_bio_cosmetique logoecocert logofairtrade logovegan logo